Viswater

Gelderse IJssel

Gelderse IJssel:

Omschrijving viswater:
Vanaf de Geldersche Toren nabij Spankeren (km 913.700) stroomafwaarts tot aan de zuidkant van Kampen (km 993.800).

Viswateren Deventer Hengelsport Vereniging

Viswateren Deventer Hengelsport Vereniging:

Lijst van wateren DHV

Wateren waar ook nachtvissen is toegestaan. (alleen met nachtvisvergunning vereniging!)

1)Veenoordskolk: Is te bereiken via de Teugseweg en staat in open verbinding met de IJssel. LETOP! Alleen vissen toegestaan aan de bedrijvenzijde. De IJsselzijde is natuurgebied en dus verboden toegang! (extra aandacht! Gemotoriseerd verkeer uiterwaden verboden)
2)Teugsekolk: Is gelegen naast de Veenoordskolk en heeft doorgang naar Veenoordskolk.
3)Bolwerkskolk: Gelegen aan overzijde van de IJssel tegenover de Bolwerksmolen.(extra aandacht! Gemotoriseerd verkeer verboden)
4)Bergweidekolk (Kweekvijver): Gelegen ten Oosten van de Noorwegenstraat.

Overige wateren van de DHV. (Nachtvissen is hier niet toegestaan!)

5)Zandwetering nr.32 (gedeeltelijk): Vanaf de Schapenzandweg te Diepenveen tot aan de Spanjaardsdijk te Schalkhaar links en rechts gelegen aan de Raalterweg.
6)Zandwetering nr.340-343 (gedeeltelijk): Oostelijk van het Overijsselskanaal, daarna in zuidoostelijke richting via de Oerdijk (nabij de Nieuwe Dijk) tot 2 zijtakken buurtschap gooiersmars.
7) Hoofdwatergang nr.95: Buurtschappen Baarlemars, Linderenk en de Koerkampshoek richting Bathmenseweg van de kerk van Lettele.
8)Soestwetering nr.429: Oostelijk van het Overijsselskanaal in de richting tot aan de Spanjaardsdijk en vervolgens 120 meter langs de Spanjaardsdijk in noordelijke richting tot aan de duiker in de weg.
9)Soestwetering nr.426: Westelijk van het Overijsselskanaal van de Avervoordsedijk in de oostelijke richting tot aan het Overijsselskanaal.
10)Hoofdwatergang nr.92: Oosterlijk van het Overijsselskanaal evenwijdig aan en ten zuiden van de Marsmansweg.
11)Aansluiting Wetering aan nr.92: Aansluitend aan watergang 92 over een lengte van 2 km tot aan het punt waar deze watergang een haakse bocht maakt in oostelijke richting.
12)Wateren Rivierenwijk: o.a de vijver langs de Snipperlingsdijk onderlangs de Hanzeweg/Henri Dunantlaan
13)Watergangen op Kloosterlanden: Betreft het gehele industrieterrein Kloosterlanden.
14)Zijtak van 16 nr.951: Westelijk van de Kalverbeldsweg Zuidelijke, Oostelijke en vervolgens weer Zuidelijke richting tot de Oerdijk.
15)Wateren in de wijk Groot Douwel: Omvatten de gehele wijk.
16)Wateren in de wijk Blauwenoord: Omvatten de gehele wijk behalve het water gelegen tussen het Wilgenhaantje en het Schrijvertje.
17)Wateren in de wijk Colmschaterenk: Omvatten de gehele wijk.
18)Vijver gelegen aan de Herman Boerhaavelaan: Tussen de Raalterweg en Louis Pasteurstraat en de vijver aan andere zijde van de Herman Boerhaavelaan tussen het Wezenland en de Raalterweg.
19)Vijvers: Gelegen aan de J. v/d Vondellaan en de Sportveldenlaan.
20)Vijver gelegen aan de Deltalaan
21)Wateren in de wijk Bramelt: Omvatten de gehele wijk, nabij de Gelderse Roos, Hazelaar, Jasmijn, Egelantier, Esdoornlaan.
22)Wateren in de wijk Essenerveld: Omvatten de gehele wijk. Vanaf de Salomonszegel naar het het Esdoornpad en in het verlengde van het Esdoornpad langs de Somervaart.
23) Oude Zandgat te Wilp: Vanaf het nieuwe Zandgat ong. 10 min. stroomopwaarts langs de IJssel.(extra aandacht! Gemotoriseerd verkeer in de uiterwaarden verboden!)

Opm: In samenwerking met T.O.G Apeldoorn, Wilp en Ons Belang Zutphen is het toegestaan om in de bovengenoemde wateren met 2 hengels te vissen onder de zelfde voorwaarden.

**Let op: In samenwerking met Sportvisserij Oost-Nederland zijn de volgende Deventer wateren nu in de landelijke lijst opgenomen:

1)** Oude Holterbad: Is te bereiken via de Deltalaan.
2)** Rielerkolk.
3)** Douwelerkolk.
4)** Wateren in de wijk de Vijfhoek/Spikvoorde.
5) ** Wateren Rivierenwijk: gelegen aan de Maasstraat.
6) ** Jan Luykenkolk.
7) ** Jachthaven/Rembrandtkade/Zandweerdsplas.
8) ** Singel.
9) ** Wateren gelegen aan de Hobbemastraat.
10) ** Kieftenbeltkolk.
11) ** Basiskanaal: 1e,2e en 3e havenarm.
12) ** Buitengracht.
13) ** Molenkolk (Diepenveen)
14) ** Schimmelpennincksingel (Diepenveen)
15) ** Voorhaven aan de Mr. De Boerlaan vóór de sluis.

Kieftenbeltskolk

Kieftenbeltskolk:

handelskade (Monument-parkeergarage Boreel)

handelskade (Monument-parkeergarage Boreel):

Buitengracht (Kazernestraat-Pothoofd)

Buitengracht (Kazernestraat-Pothoofd):

Buitengracht (Singel)

Buitengracht (Singel) :

Bergwijdekolk(kweekvijver)

Bergwijdekolk(kweekvijver):

Colmschate(somervaartpad)

Colmschate(somervaartpad):